• C

E-mail en agenda O365

Wanneer e-mail voor je belangrijk is wil graag altijd en overal je email kunnen versturen en ontvangen. Wat ik zelf ervaar, is dat ik ook overal mijn agenda wil kunnen bijhouden. Even snel een herinnering intoetsen of (gebruik ik zelf vaak) inspreken. Er is in mijn ogen een antwoord voor een goede mail en agenda oplossing.

Namelijk Office 365 Exchange online. Dit werkt altijd en overal. Ik moet wel zeggen dat dit een betaalde dienst is, klein bedrag per maand. Maar het werkt dan ook echt goed. Het is eenvoudig instellen op je telefoon of tablet. Ook echt makkelijk inloggen via het internet. En helemaal een pluspunt, het is overal gelijk. Dan bedoel ik: synchroon.

Je email mappen, postvak in, verzonden items zijn overal hetzelfde met dezelfde info. Een paar belangrijke punten waarom ik Office 365 Exchange online je zal aanbevelen:

- Verzonden items vanaf mijn mobiel kan ik terugzien in verzonden items op ieder apparaat en ook andersom - Verwijderde emails zijn op ieder apparaat verwijderd. Ik hoef dus niet op ieder apparaat weer dezelfde handeling uit te voeren.

- Automatisch antwoord is eenvoudig in te stellen en blijft actief voor de periode die je aangeeft. Ook als je apparatuur uit staat.

- Omdat het gekoppeld is aan Microsoft Exchange Online raak je je gegevens niet kwijt wanneer je pc of mobiel defect is. Kwestie van instellen en gaan met die banaan.

Dit zelfde verhaal is van toepassing wanneer je de agenda hiervan gebruikt. Dit zit overigens standaard bij de email licentie in. Het is ook mogelijk om je agenda te delen met collega. Zo kan ik de agenda van de werkplaats inzien en daar wijzigingen in maken. Ook via mijn telefoon. Ik gaf nog aan in het begin van dit verhaal: herinneringen inspreken. Ik heb een appje geinstalleerd welke gekoppeld is met Office 365. Onderweg klik ik op het tekstvlak en spreek ik bijvoorbeeld: ‘nieuw abonnement bestellen’. De telefoon zet het om naar een geschreven regel en het wordt automatisch in Microsoft Office 365 takenlijst gesynchroniseerd. De takenlijst is een onderdeel van de agenda. Je kunt dit abonnement afnemen bij Die Computer en je huidige mail over laten zetten door ze. Dit zorgt ervoor dat je hier zelf geen gedoe mee hebt. Als je reeds bestaande mailadressen hebt en je wil graag van dat e-mail en agenda gedoe af, het moet dus gewoon goed werken, neem dan contact met ons op: 0573 460819